سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص با انصاف، یاران و دوستان بسیاری دارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :6
کل بازدید :41806
تعداد کل یاداشته ها : 35
103/2/28
8:32 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
مهسا قاسم پور[0]

خبر مایه

موزه دلپرادو ؛ نمایشی از آثار ولاسکوئز و فرانسیسکو گویا

در ادامه‌ی معرفی موزه های معروف جهان ، در این قسمت میپردازیم به موزه دلپرادو . مکانی تاریخی که در اون از آثار فرانسیسکو گویا گرفته تا ولاسکوئز ، اعتباری بسیاری رو برای دلپرادو به ارمغان آورده. این موزه اسپانیایی، با هزینه بالایی که در سال دریافت میکنه و همینطور مدیریت صحیح، تونسته به یکی از معتبرترین و پربازدیدترین موزه‌های جهان تبدیل بشه. سیر تاریخی ساخت موزه از دوران کارلوس سوم و درگیری این مکان با جنگ فرانسه و استفاده از اون به عنوان انبار مهمات هم بسیار خواندنی هست.
ادامه متن کامل و تصاویر در: نسخه بیست و هفتم ماهنامه دیجیتال پان آرت

موزه دلپرادو ؛ نمایشی از آثار ولاسکوئز و فرانسیسکو گویا

موزه دلپرادو ، واقع در مادرید، اصلی ترین موزه ملی هنر اسپانیاست. در این موزه بهترین کلکسیون ها از هنر اروپا، از قرن 12 تا اوایل 19 میلادی قرار گرفتن و بر اساس کلکسیون سلطنتی اسپانیا و بهترین کلکسیون های انفرادی هنر اسپانیایی هستن. دلپرادو که سال 1819 میلادی به عنوان موزه نقاشی و مجسمه سازی ساخته شده، امروزه شامل کلکسیون هایی مهم از سایر هنرها نیز میشه. این موزه یکی از پربازدیدترین مکان ها و البته از برجسته ترین موزه های هنر در جهان به شمار میره. آثار بیشماری از فرانسیسکو گویا ، تنها هنرمندی که آثارش بیشترین بازدید رو در سرتاسر جهان داشته، و همچنین دیگو ولاسکوئز ، ال گرکو ، پیترپل روبنس ، و هیرونیموس بوش  در این موزه دیده میشه.
ساختمان این موزه قسمتی از یک ساختمان عظیم هست که به عنوان بنای تاریخی و شهری طی حکومت کارلوس سوم  در مادرید ساخته شده. طرح اولیه ی ساختمانی که موزه در اون قرار داشته رو، خوزه مونینو ردوندو داده بود، اما در سال 1785میلادی، کارلوس سوم به منظور شهرسازی دستور ساختش رو میده. در نهایت کارلوس سوم یکی از معماران مورد علاقه اش، خوان دو ویلانوئیا  ، معمار طراح” باغ بوتانیکا “و “سیتی هال “مادرید رو برای ساخت اون انتخاب می کنه. کلمه ی پرادو (به معنی علفزار) که در واقع نام مکانیه که موزه در اون قرار داره، طی دوره ی نشنالیزاسیون، نام خودش رو به آن منطقه، و خود موزه داده. ساخت بنای ساختمان در پایان حکومت کارلوس سوم و جنگ انگلیس و فرانسه در شبه جزیره ی ایبری متوقف شد و مجددا با شروع حکومت نوه ی او (فردیناندو هفتم) از سر گرفته شد. در دوران جنگ این مکان به عنوان قرارگاه ارتش و مخزن باروت برای گروه نظامیان ناپلئونیک در مادرید استفاده می شد.

ادامه متن کامل و تصاویر در: نسخه بیست و هفتم ماهنامه دیجیتال پان آرت

موزه دلپرادو ؛ نمایشی از آثار ولاسکوئز و فرانسیسکو گویاموزه دلپرادو ؛ نمایشی از آثار ولاسکوئز و فرانسیسکو گویا

 

 


94/5/19::: 3:46 ص
نظر()