سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گناهى که تو را زشت نماید نزد خدا بهتر است از کار نیکى که پسندت آید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :1
کل بازدید :41683
تعداد کل یاداشته ها : 35
103/2/11
5:4 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
مهسا قاسم پور[0]

خبر مایه

موزه لوور فرانسه ، استفاده به عنوان یک دژ  تا  مکانی تاریخی

موزه لوور فرانسه واقع در پاریس ، از بزرگترین موزه ها و همچنین مهمترین بنای تاریخی جهان به شمار میآد. این اثر برجسته  که در نزدیکی رود سِــن در پاریس  قرار داره، حدود 35 هزار اثر تاریخی و هنری از تاریخ باستان تا قرن 21ام  رو در مساحتی بزرگتر از شصت هزار مترمربع در خودش جای داده. لوور که  از پربیننده ترین موزه های جهانه، بازدید سالانه بیش از نه میلیون نفر مخاطب رو شاهده. وجود قسمتهای مختلف در موزه شامل هنر اسلامی، هنر مصر و همینطور آثار باستانی از سایر کشورهای جهان، علاوه بر تاریخی کردن این بنا، به جذب توریست های بسیاری هم کمک میکنه. محلی که در اون، فرهنگ و هنر سایر ملل در ساختمانی باستانی به نمایش گذاشته میشه.
ادامه متن کامل و تصاویر در: نسخه بیست و ششم ماهنامه دیجیتال پان آرت

موزه لوور فرانسه ، استفاده به عنوان یک دژ  تا  مکانی تاریخی

ادامه مطلب...

  
  

فیگوراتیو های رئالیست – اکسپرسیونیسم در آثار هنرمندان

به دلیل موج عظیمی که نهضت آبستره در فضای پس از جنگ به وجود آورد ، سایر گرایش های مختلف هنری تحت شعاع این نهضت قرار گرفتن به طوری که برخی از اونها تا مدتی ناشناخته یا منزوی ماندند . به هر حال طی سال های دهه چهل و پنجاه میلادی گرایش جدیدی با تمایل زیاد به فیگوراتیو پدید اومد که اگر چه در مقایسه با نهضت مدرنیسم تا اندازه ای در انزوا قرار گرفت ، اما از نظر ارزش و اهمیت چیزی از اون کم نداشت . ژیلدا بورده گرایشات فیگوراتیو جدید سالهای پس از جنگ رو به سه گروه تقسیم میکنه :

1- فیگوراتیوهای مدرن که اغلب نئوکوبیست ، نئو اکسپرسیونیست و نیمه آبستره بودن.  2- گرایشی بسیار گذرا موسوم به رئالیسم متعهد که طی سالهای چهل پدید اومد و از اندیشه مقاوت و آرمان های اجتماعی این عصر تاثیر گرفت.  3- فیگوراتیوهای بسیار سنتی ، که از دیدگاه تجاری نوعن آثار بسیار موفقی رو ارائه کردن و برخی از کلاسی سیسم و بعضی دیگر از کوبیسم و یا سورئالیسم تغذیه شدن.

 اگر در بین فیگوراتیوهای کلاسیک و با اهمیت که تعداد اونها هم در سال های پس از جنگ چندان زیاد نبود از یک طرف و دسته های پر تعداد استادان هنر تجاری از طرف دیگه تمایزی لحاظ بشه – و البته هر دو گروه همچنان به طور متقابل در سالن ها به افتخار دریافت مدال نائل بشن – شایسته هست که در بین هنرمندان گروه اول ، بر ارزش و اهمیت هنرمندانی چون ” ادوارد هاپر ” که در سال 1967 زمانی که قوی ترین عنصر موج آوانگاردیسم حضور داشت و در حالی چشم از جهان فرو بست که با کمال تعجب کمتر کسی اون رو میشناخت ، تاکید میشه . همینطور ” اندرو وایت ” هنرمندی بسیار مشهور در آمریکا و ” ژرژ توکر ” هم با تابلوی عجیبی که در سال 1950 به نام مترو خلق کرد هیجانی رو ایجاد کرد ، این تابلو سمبل نگرانی انسان این عصر بود که در شهری مدرن زندگی میکرد.

ادوارد هاپر - فیگوراتیو های رئالیست - اکسپرسیونیسم در آثار هنرمندان